donderdag 20 augustus 2009

Wat doe ik zoal in de Blokhuispoort?


Blokhuispoort. Een prachtige locatie die al weer dateert van de 17e eeuw. Sinds 2009 worden de celblokken verhuurd aan kunstenaars, decorateurs, schrijvers en andere creatievelingen. Voor mij was het een mooie manier om te uit te proberen hoe het zou zijn om mijn eigen praktijk hierin te vestigen.
Eerst wilde ik 2 cellen. Één om klanten te trainen en één om mensen te coachen en te adviseren op het gebied van voeding en lifestyle.

Praktische redenen zorgden ervoor dat ik mijn aandacht maar op 1 cel hoefde te richten. Ik was namelijk achter gekomen dat de trainingen die ik mijn klanten bood wel effectief waren en zijn, maar alleen niet voldoende zouden zijn om mensen blijvend slank te krijgen. Daar was meer voor nodig. Het roer moest om. Als ik succesw wilde hebben in de personal training branche moest ik ervoor zorgen dat mensen positief over me zouden spreken. Ik bedoel, ik kon de mooiste trainingen voor ze uiteenzetten en ze hierbij begeleiden, uiteindelijk waren deze trainingen slechts 1 uurtje op een week waarin nog veel meer uren zaten om het afslanken te verknallen.

Nieuwe klanten geef ik daarom ook altijd mijn boek mee naar huis om die eerst te lezen. Ik vindt dat ze recht hebben om te weten waarom hun lichaam te dik is en waarom het niet gemakkelijk is om weer dunner te worden. Iedereen die zegt dat dit wel zo is weet niet waar hij of zij het over heeft. Slanker worden is zeker niet gemakkelijk maar ook weer niet onmogelijk. Voor je lichaam is het zelfs heel gemakkelijk. Maar ja, dat lichaamsdeel wat je op je schouders hebt zitten moet dan wel weten waarvoor je het doet. Waarom je het doet en misschien wel het belangrijkste: wat je hebt gedaan om uit vorm te geraken. Kijk eens achterom. Hoe heb je geleeft? Hoe heb je gegeten? Hoe ga je om met stress? Wat voor dieten heb je al gevolgd? Allemaal vragen die deel uitmaken van mijn de consults in de blokhuispoort.

Is het anders dan hoe een diëtist werkt? Ik denk het wel. Anders dan een diëtist kijk ik niet alleen naar de buitenkant van je lichaam, maar werk ik met speciale testen om te kijken hoe je er van binnen uitziet. En nee, dat zijn geen enge testen. Maak je geen zorgen. Het feit dat mensen dikker worden heeft niet zo zeer te maken met een stijgende calorieinname of te weinig beweging, maar eerder door organen die overbelast en onstoken zijn. Dit zorgt er weer voor dat de hormonen die je lichaam normaal gesproken perfect in balans houden hun werk niet meer goed kunnen doen en uit balans raken. Door dit weer in balans te brengen zullen ook veel andere klachten sterk verminderen, maar meestal verdwijnen. Denk hierbij aan hoofdpijnen, huidklachten, stemmingswisselingen etc...
Dit is in een hele grote nutshell dus wat ik doe in de blokhuispoort. Nog steeds personal training, maar nu nog meer nadruk op personal.
Tot de volgende.

Geen opmerkingen: